سرفصل های آموزشی
در یک فروشگاه اینترنتی، رویدادها و اتفاقات متفاوتی رخ می دهند. برخی از این رویدادها و اتفاقات بهتر است به اطلاع مشتری برسند تا او نیز از وضعیت های مختلفی که برای سفارش و فاکتورهای خود و یا محصولات رخ داده، مطلع شود. این اطلاع رسانی ها از 2 طریق در فروشگاه آمیتیس انجام میشود: پیامک و ایمیل. در این قسمت از تنظیمات آمیتیس، به شما تنظیمات پیامک، زیرمنوی عمومی را آموزش خواهیم داد.
فعال و غیرفعال سازی ارسال پیامک خوش آمدگویی به کاربر
با علامت دار کردن کادر روبروی “پیامک خوشامدگویی”، یک پیامک خوش آمدگویی پس از ثبت نام مشتری یا کاربر جدید در سایت شما برای او ارسال میشود. چنانچه این کادر علامتدار باشد، پیامک خوشامدگویی ارسال میشود و در صورتی که این کادر خالی و بدون علامت باشد، پیامک خوشامدگویی ارسال نمیشود.
فعال و غیرفعال سازی ارسال پیامک تغییر وضعیت سفارش مشتری
در فرآیند پردازش و ارسال سفارش، وضعیتهای متفاوتی پیش می آید که با علامت دار کردن گزینه ی “پیامک اعلام وضعیت سفارش”، این تغییر وضعیت ها به مشتری از طریق پیامک اطلاع داده میشود. به طور مثال، اگر سفارش مشتری از حالت “درحال پردازش” به حالت “ارسال” تغییر پیدا کرد یک پیامک برای مشتری ارسال میشود. اگر مایلید این پیامک ارسال شود، کادر روبروی گزینه ی “پیامک اعلام وضعیت سفارش” را علامت دار کنید.
فعال و غیرفعال سازی ارسال فاکتور به مشتری از طریق پیامک
پس از ثبت سفارش توسط مشتری، یک فاکتور خرید در پروفایل او ایجاد می شود. می توان با فعال کردن کادر روبروی “پیامک فاکتور”، این فاکتورهای خرید را برای مشتری از طریق پیامک ارسال کرد.
در یک آموزش با عنوان “مدیریت مشتریان و فاکتورها”، به شما نحوه ی مدیریت وضعیت فاکتورها را آموزش میدهیم.
فعال و غیرفعال سازی ارسال وضعیت موجود شدن محصول از طریق پیامک
در یک فروشگاه اینترنتی با چندین محصول متفاوت، ممکن است موجودی برخی از محصولات به اتمام برسد. در صورت بروز چنین اتفاقی، در صفحات سایت، یک برچسب قرمز رنگ بر روی آن محصول درج میشود که حاوی پیام “در انبار موجود نیست” میباشد. در صفحه ی همان محصول هم با رنگ قرمز این پیام ذکر شده است.
در صفحه ی آن محصول عبارتی با عنوان “موجود شد خبرم کن” وجود دارد. اگر مشتری بر روی این عنوان کلیک کند، در صورت موجود شدن محصول موردنظر او، یک پیامک و ایمیل برای مشتری ارسال میشود.
لازمه ی ارسال چنین پیامکی این است که شما در تنظیمات مربوط به پیامک، زیرمنوی عمومی، کادر روبروی “پیامک موجودی محصول” را علامت دار کرده باشید.
دیدگاه تان را باما در میان بگذارید